fredag 13 mars 2009

Blommor och moln

För några kvällar sedan sydde jag denna fina klänning åt Malva. Den är sydd av ett dynvar som Tobias hade hittat hos sin mormor. Den gula färgen är så klar. Fint med vita blommor och moln. Tyget var ganska tunt så jag lade ett vitt innertyg så att den skulle vara lite stadigare. Vilket blev jättebra. Malva var som en sol då hon hade den på sig. Den är lite skruttig på bilden eftersom hon hade på sig den hela dagen innan jag hann ta en bild av den.
Har en massa utklippta klänningar och byxor som ligger och väntar på att jag skall sy dem. Men jag har inte hunnit. Tygsamlingen bara växer och växer mest tackvare Tygfyndar Jenny. Har så mycket jag vill sy. Men måste rita om lite mönster först. Har även fått en beställning på ett par byxor. I vuxen storlek. Har inget mönster. Får rita ett själv.
Lejondräkten har varit färdig i över en vecka. Theodor blir så blyg då han lägger den på sig. Därför har jag inte fått den på bild ännu. Den blev så fin. Hade lite problem med att få huvan att passa med halshålet. Men mamma kom på felet. Det löste sig.
























4 kommentarer:

Jenny81 sa...

oj vad fin klänning!

Helena sa...

Vilken jättefin klänning!

Anonym sa...

vilken söt klännig!
annars, har totte gett bilderna som jag printade ut åt dej ? (:
jag printade ut några bilder på theo & malva som jag tänkte att du kanske ville ha, men han kanske inte har sett dej ennu ?

Anonym sa...

oj!
det är väl en barnstorlek ?
är den köpt i sverige eller ? för här hittar man ju inte en sån :(