torsdag 2 oktober 2008

SY

Nu vet jag hur min mammaledighet skall fördrivas. Jag skall sy. Jag älskar min nya symaskin. Det är en födelsedags present av min mamma och mormor. Har använt mammas gamla förut men vi kom aldrig överens. Så vi beställde en enkel. Men som har ändå har fina finesser som 35 sömmar och 4 st automatiska knapphål osv. Den är som gjord för mig då jag syr mina byxor och tunikor. Åt mina Små Blad. Kanske blir det rentav en sömmerska av mig som alltid haft träslöjd i skolan och hatat allt som haft med handarbete att göra. Men nu har jag fått ett brinnande intresse för att sy. Det finns så mycket jag vill sy. Vilken tur att jag har Børnetøj 0-3 år och Børnetøj 4-7 år. Som innehåller grundmönster för alla som är intresserade av att sy. Dessutom hur man kan ändra dem i det oändliga. Dom är till jätte stor hjälp. Då jag vill förverkliga mina idéer.

Inga kommentarer: