torsdag 2 oktober 2008

Sytt åt söta Li

Detta har jag sytt åt min söta guddotter Li. Här är byxorna jag skrev tidigare om. Som hon ska få vara testkanin till. Tunikan är sydd av ett gammalt örngott som Jenny hittat på loppis. Kantbandet var svårt att sy och det tog ganska länge innan den blev klar. Men den blev fin. Li tycker om att slänga iväg sina tuttar. Därför sydde jag en tutthållare åt henne av samma tyg som tunikan. Malva skulle också behöva få en tutthållare. Det är så jobbigt när hon vill ha tutten men vet inte ännu riktigt hur hon skall få den att hållas i munnen. Därför ligger den för det mesta på golvet eller någon annanstans. Måste sy en genast åt henne.


2 kommentarer:

Jenny81 sa...

Li var så fin på båten i sin nya tunika...tyvärr fick jag ingen bra bild då hon alltid satt ner sig när jag skulle fota.

Små Blad sa...

Vad roligt att hon hade den på sig på båten!Hon måste få sina nya byxor nån dag..Kanske ni är påväg hitåt ngn dag!